Teoria układów wytwarzania energii elektrycznej z generatorami o regulowanej prędkości. Projekt badawczy Narodowego Centrum Nauki numer 2013/11/B/ST8/04420


  • Wykonawcy:

    Kierownik projektu:

    Prof. dr hab. inż Włodzimierz Koczara
    Instytut Sterowania i Elektroniki Przemysłowej
    Politechnika Warszawska
    ul. Koszykowa 75, 00-662 Warszawa
    tel. (+48 22) 234-73-62
    fax (+48 22) 234-60-23
    wlodzimierz.koczara@ee.pw.edu.pl

    Główny wykonawca:

    Dr inż. Grzegorz Iwański
    Instytut Sterowania i Elektroniki Przemysłowej
    Politechnika Warszawska
    ul. Koszykowa 75, 00-662 Warszawa
    tel. (+48 22) 234-51-20
    fax (+48 22) 234-60-23
    grzegorz.iwanski@ee.pw.edu.pl

    Wykonawca:

    Mgr inż. Tomasz Bałkowiec
    Instytut Sterowania i Elektroniki Przemysłowej
    Politechnika Warszawska
    ul. Koszykowa 75, 00-662 Warszawa
    tel. (+48 22) 234-51-20
    fax (+48 22) 234-60-23
    tomasz.balkowiec@ee.pw.edu.pl

    Początek



  • Osiągnięcia:

    Opracowanie nowych, oryginalnych topologii układów przekształtnikowych dedykowanych do wytwarzania energii elektrycznej przekształtników ze szczególnym uwzględnieniem prostowników typu "boost rectifier".


    • Publikacje:

      1. Włodzimierz Koczara, Tomasz Bałkowiec "Topology Development of Boost Rectifiers Providing Sinusoidal Input Current", Przegląd Elektrotechniczny, 04/2016, ISSN 0033-2097, pp. 126-131, Kwiecień, 4, http://www.pe.org.pl/articles/2016/4/26.pdf, DOI: 10.15199/48.2016.04.26

      2. Tomasz Bałkowiec, Włodzimierz Koczara "Three-Phase Rectifier Dedicated to DC Traction" Przegląd Elektrotechniczny, 09/2017, ISSN 0033-2097, pp. 41-45, http://pe.org.pl/articles/2017/9/8.pdf, DOI: 10.15199/48.2017.09.08

    • Referaty:

      1. Włodzimierz Koczara, Tomasz Bałkowiec,"Boost Rectifier Providing DC Controlled Voltage Dedicated to AC Traction Auxiliary Supply Application", International Conference on Electrical Systems for Aircraft, Railway, Ship Propulsion and Road Vehicles, -, ISSN 978-1-4799-7399-6, pp. 1-6, http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7101439, Baza, w której publikacja jest uwzględniona: Web of Science oraz Scopus, Konferencja w Bazie Wiedzy PW: International Conference on Electrical Systems for Aircraft, Railway, Ship Propulsion and Road Vehicles, 2015, DOI: 10.1109/ESARS.2015.7101439

      2. Włodzimierz Koczara, Tomasz Bałkowiec "Fuel Saving Integrated Adjustable Speed Generation System Dedicated to Bipolar DC PERFECT Microgrid", 10th International Conference on Compatibility, Power Electronics and Power Engineering, -, ISSN 978-1-4673-7293-0, pp. 138-143, Baza, w której publikacja jest uwzględniona: Web of Science oraz Scopus, Konferencja w Bazie Wiedzy PW: 10th International Conference on Compatibility, Power Electronics and Power Engineering, 2016

      3. Włodzimierz Koczara, Tomasz Bałkowiec "High Power PERFECTGEN for Three Wire DC Microgrid Application", 5th International Conference on Power Engineering, Energy and Electrical Drives, -, ISSN 978-1-4673-7203-9, pp. 458-464, http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7266361, Baza, w której publikacja jest uwzględniona: Web of Science oraz Scopus, Konferencja w Bazie Wiedzy PW: IEEE 5th International Conference on Power Engineering, Energy and Electrical Drives, 2015, DOI:

      4. Włodzimierz Koczara, Tomasz Bałkowiec "Topology Development of Boost Rectifiers Providing Sinusoidal Input Current", Przegląd Elektrotechniczny, 04/2016, ISSN 0033-2097, pp. 126-131, Kwiecień, 4, http://www.pe.org.pl/articles/2016/4/26.pdf, DOI: 10.15199/48.2016.04.26

      5. Włodzimierz Koczara, Tomasz Bałkowiec,"Boost Rectifier Providing DC Controlled Voltage Dedicated to AC Traction Auxiliary Supply Application", International Conference on Electrical Systems for Aircraft, Railway, Ship Propulsion and Road Vehicles, -, ISSN 978-1-4799-7399-6, pp. 1-6, http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7101439, Baza, w której publikacja jest uwzględniona: Web of Science oraz Scopus, Konferencja w Bazie Wiedzy PW: International Conference on Electrical Systems for Aircraft, Railway, Ship Propulsion and Road Vehicles, 2015, DOI: 10.1109/ESARS.2015.7101439

      6. Włodzimierz Koczara, Tomasz Bałkowiec "Fuel Saving Integrated Adjustable Speed Generation System Dedicated to Bipolar DC PERFECT Microgrid", 10th International Conference on Compatibility, Power Electronics and Power Engineering, -, ISSN 978-1-4673-7293-0, pp. 138-143, Baza, w której publikacja jest uwzględniona: Web of Science oraz Scopus, Konferencja w Bazie Wiedzy PW: 10th International Conference on Compatibility, Power Electronics and Power Engineering, 2016

      7. Włodzimierz Koczara, Tomasz Bałkowiec "Three Phase Boost Rectifier Dedicated to PERFECTGEN - Adjustable Speed Generation System", International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies, CD-R, ISSN 978-1-4673-6784-4, pp. 1-6, http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7113036, Baza, w której publikacja jest uwzględniona: Web of Science oraz Scopus, Konferencja w Bazie Wiedzy PW: Tenth International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies, 2015, DOI: 10.1109/EVER.2015.7113036

      8. Włodzimierz Koczara, Tomasz Bałkowiec "High Power PERFECTGEN for Three Wire DC Microgrid Application", 5th International Conference on Power Engineering, Energy and Electrical Drives, -, ISSN 978-1-4673-7203-9, pp. 458-464, http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7266361, Baza, w której publikacja jest uwzględniona: Web of Science oraz Scopus, Konferencja w Bazie Wiedzy PW: IEEE 5th International Conference on Power Engineering, Energy and Electrical Drives, 2015, DOI: 10.1109/PowerEng.2015.7266361

      9. Włodzimierz Koczara, Tomasz Bałkowiec "Topology Development of Boost-Rectifiers Providing Sinusoidal Input Current", Sterowanie w Energoelektronice i Napędzie Elektrycznym SENE 2015, 1, ISSN 978-83-7283-697-7, pp. 1-6, Konferencja w Bazie Wiedzy PW: XII Krajowa Konferencja

    Początek


  • Uzyskane wyniki:

    ISLAND OPERATION OF THREE-PHASE ADJUSTABLE SPEED GENERATION SYSTEM
    The Diesel engine-based, autonomous electrical power supply system includes Diesel engine, voltage-varying permanent magnet generator and AC/DC/AC converter that produces fixed AC voltage. The main contribution of this paper is focused on selection of driving Diesel engine and operating speed range, to obtain low fuel consumption. Second goal is to present performance of the variable speed, electromechanical generation system equipped in power electronic converter. Several problems are combined such as strategy of speed control, speed range selection, range of boost rectifier operation, extension of available power, autonomous parallel operation of two generating sets and soft connection and disconnection of the generating sets. Laboratory tests of two 15 kVA generating sets confirm soft transient during connection provided by new modified droop method.

    Początek


  • Realizowane cele:

    Początek


  • Wpływ na dyscyplinę:

    Początek